dissabte, 29 de juny del 2013

Dia 274 - Any 3 // Day 274 - Year 3


Avui m'he acabat de llegir aquest llibre que explica la vivència, 
narrada pels propis supervivents, de l'accident d'avió als Andes l'any 1972.
A mesura que l'anava llegint, m'han anat sorprenent petits detalls de les moltes coses que van arribar a fer per tal de poder sobreviure els 72 dies que van estar a més de 3000m.

Un punt d'inflexió important va ser quan després de 10 dies, van aconseguir arreglar una ràdio
i el primer que van escoltar al posar-la en marxa va ser que havien deixat de buscar-los.
Aquí es van adonar, que si volien salvar-se, ho havien de fer per ells mateixos.

M'ha impressionat també la gran organització que tenien,
sense cap mena de dubte, van formar la societat de la neu.

Aquí us deixo els meus dos fragments preferits del llibre: el primer molt emotiu i el segon em va fer riure.

"El chófer le preguntó por qué ruta preferís ir. <<Por la que guste>>, le respondió Canessa deprimido. Con esa sola frase el chófer adivinó que su pasajero era uruguayano. <<Escuchó la notícia del avión? ¡Que increíble!>> dijo. Canessa no entendía cómo ese hombre se había enterado de que el C-47 había hecho un tercer aterrizaje forzoso en San Rafael*. <<¡Qué muchachos!>>, continuó, cuando Juan Carlos Canessa corregirlo: soy el padre de uno de los chicos que cayeron en la montaña, pero el accidente de ayer me ocurrió a mi, no a los muchachos. <<Pero usted no lo ha escuchado?>>, respondió el chófer, mirándolo por el espejo retrovisor. <<Aparecieron dos del avión de los jugadores de rugby!>><<De qué habla?>>, preguntó Canessa súbitamente inquieto. <<Está en todas las emisoras!>>, respondió el chófer, al tiempo que encendía la radio. La primera palabra que escuchó Juan Carlos en la radio fue <<Roberto Canessa>><<Roberto Canessa y Fernando Parrado son los dos sobrevivientes que llegaros a Los Maitenes>>.
Completamente descontrolado, el doctor Juan Carlos Canessa se tiró hacia el asiento delantero para abrazar y besar al chófer, que clavó los frenos en medio de la calle y también se puso a llorar desconsoladamente."

*Us poso en situació: En Juan Carlos Canessa havia anat en una missió de recerca de l'avió estrellat i quasi tenen ells un accident, 3 vegades. 


"Cuando Eduardo Strauch bajó del helicóptero enseguida vio a Nando y a Carlitos. Los tres se abrazaron, lloraron y formaron un ovillo en el suelo. Se incorporó y vio que a dos pasos nacían flores silvestres amarillas. Cortó una, extasiado, y se la mostró a Carlitos para que la oliera, pero Carlitos no interpretó que era para olerla, se la llevó a la boca y la comió. Entonces Eduardo decidió imitarlo: tomó un manojo de flores y pasto y lo llevó a su boca, mientras la gente que los atendían los miraban preocupados: <<Enloquecieron de veras, ¡comen pasto!>>."

Photo from here.

Today I finished reading this book that tells the story,
narrated by the survivors themselves, of the plane crash in the Andes in 1972.
As I was reading, I was surprised by of those little details of the many things that they had to do to survive those 72 days at more than 3000m of altitude.
A major turning point was when after 10 days, they managed to fix a radio
and the first thing they listened through it, was that it had ceased to look for them.
In that moment, they realized that if they wanted to survive, they had to do it on their own.
I was also impressed by the great organization they had,
no doubt, formed The Society of Snow {translation of the book title}.


Photo from here.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Els vostres comentaris sempre m'alegren!

Your comments make me smile!